Wednesday 24 May 2017

Berkongsi Koleksi


Memang mulanya aku berkira-kira nak jadikan blog ini adalah blog ketiga selain blog pertama - insan marhaen dan blog kedua - sri mersing. Tapi kemudiannya menjadi malas nak urus sebab tak berjaya mencari konsep apa yang nak aku aplikasikan.

Akhir sekali, bila menyusuri blog rakan Indonesiaku - sukanimuzik, aku terfikir pula untuk merakamkan koleksi kaset dan cd yang ada beratus-ratus dalam almariku. Mungkin tak ada pembaca yang minat mengikuti tapi bukan mustahil juga ada terutama peminat tegar muzik.

Apapun, seperti juga blogger Heri Sukani, pemilik blog sukanimuzik, aku akan menulis tentang koleksi cd dan kaset yang aku miliki ini sekadar untuk suka-suka. Untuk berkongsi info khazanah muzik Malaysia yang menjadi sebahagian dari rempah ratus kehidupanku sedari remaja hingga ke tua.

Buat masa ini, nama blog aku biarlah kekal dengan 'Opera' sehinggalah aku temui nama yang lebih baik.

Muga catatan aku ini kelak bermanafaat untuk diri sendiri kalau pun tidak untuk orang lain.

3 comments:

  1. wah hehe nama saya disebut disini.
    iya pak cik lebih best jika banyak koleksi kaset cd maka dibuatkan satu blog untuk membahasnya.
    apalagi mempunyai beratus ratus karya legendaris musisi kebanggaan, wah best..
    tak usah risau, pasti ada pembaca yang mempunyai minat yang sama.

    ReplyDelete
  2. Betul tu, sukani.

    blog suka-suka untuk tulis apa yang kita suka muga beri manafaat kepada mereka yang suka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. best pak cik..

      tapi tak bingung kah punya tiga blog sekaligus? hehe

      Delete